Tüzes a hangulat a gyorsfagyasztott élelmiszerek piacán
A gyorsfagyasztott élelmiszerek piacát is elérte a M&A láz. A Conagra Brands Inc. 8,2 milliárd dollárért megvásárolja a Pinnacle Foods Inc.-t a fagyasztott élelmiszer üzletágának bővítése céljából – jelentette be a vállalat szerdán.
Sean Connolly vezetése alatt a vállalat már eddig is a régebbi márkáinak átalakítására fókuszált, úgy mint a Healthy Choice, Marie Callender és a Banquet. Ennek köszönhetően a fagyasztott élelmiszer szegmens – a maga 3,8 százalékos éves növekedésével – bizonyult a legdinamikusabban fejlődő divíziónak, szemben a küszködő csomagolt élelmiszer-piaccal.
A tranzakció 68 dollárra értékeli a Pinnacle papírjait, amely a keddi 67.86 dollárhoz képest csekély prémiumot jelent. A részvényesek az ellenértéket megosztva kapják: egyrészt a 43,11 dollár/részvény jóváíráson túl 0,6494/1 arányban részesülnek a Conagra részvényeiből is. A tranzakció várhatóan az idei év végén zárul le.
Connolly elmondása szerint a fagyasztott élelmiszerpiacon versenytársainak nagy része elhanyagolja az innovációt, és múltban ragadt termékeket kínálnak. Ugyanakkor a Conagra tudatosan építi magát: tavaly frissítette fel portfolióját, amelyben már az egészségtudatos vásárlók is megtalálják számításaikat.
A társaság ugyancsak ma tette közzé negyedik negyedéves profitszámait, amelyben csökkenésről számolt be. Az egy részvényre jutó adózott eredménye 18 centet ért el szemben az előző év azonos időszakának 0,36 centjével.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők átlagos célára 41,43 dollár, amely ez alapján mintegy 16 százalékos felértékelődési potenciált takar.
Az utóbbi időben az árfolyam egy durván 5 dolláros sávban oldalaz, a mai híreket követően (felhígulás, gyorsjelentés) visszatért a sáv aljához.
(Forrás: wsj.com)